Yazarlar >> Milliyet

Yağcıbedir’in motifleri kıyafetlere de yansıdı

Link [2022-09-12 12:30:30]

Balıkesir’in Sındırgı ilçesinde bu yıl 22’ncisi düzenlenen ve dört gün süren Uluslararası Yağcıbedir Uçan Halı Şenliği’nin üçüncü gününe yetişebildim, işlerimin yoğunluğundan dolayı.

Başkan Ekrem Yavaş’a söz vermiştim, “Etkinliğe geleceğim” diye, sözümü tuttum.

Vee, Yavaş’la belediye meydanında buluştuk.

Hemen söze girdi ve yaptığı çalışmalar hakkında bilgi aktardı.

“Belediyemizin kasasından beş kuruş para çıkmadan bu festivali düzenledik. Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

***

Bu ekonomik krizde böylesine kapsamlı bir festivalin düzenlenmesi gerçekten önemliydi.

Sohbetin ardından etkinlik alanına geçtik.

“Yağcıbedir’den Modaya Yolculuk” defilesine yetişmiştim.

Meydanı dolduran Sındırgılılar, sergilenen kıyafetleri ayakta alkışladı.

Genç kızların çeyizini süsleyen Yağcıbedir Halısı ve motifleri moda tasarımcısı Mustafa Şahin’in öncülüğünde başka bir havaya bürünmüştü.

Gizem Özdilli, Ece Gürsel, Simge Tertemiz ve daha birçok mankenin katıldığı defilede 11 ayda tamamlanan 60 parçadan oluşan 30 kıyafet sergilendi.

Kıyafetlerin hepsi birbirinden güzeldi.

Başkan Yavaş’ın deyimiyle, “Daha önce 20 liraya 30 liraya kocadon dokuyan kadınlarımız, Mustafa Şahin’in sayesinde birer modacı oldu. Kadınlarımızı yürekten kutluyorum” dedi.

***

Defileden sonra AK Parti Balıkesir Milletvekili Yavuz Subaşı ve Yavaş’la meydandaki stantları dolaştık.

Ne ararsan vardı.

İğne oyalı işlemeden tutun, mutfak ekipmanlarından heykellere, ağaç işlemelerine kadar. Yumurta kabuğuna şekil veren ustalarla tanıştım.

Birçoğunun da emekli eğitimci olmasına şaşırdım.

Yıllarca dirsek çürüten öğretmenlerimizin, istenilince neleri başarabileceğine şahit oldum.

***

Sonra, yöre halkının evinde yaptığı yiyeceklerin satış stantlarını da dolaştık Subaşı ve Yavaş’la...

Herkesin mutlu olduğunu, böylesine festivalin yapılmasından dolayı Yavaş’a minnet duyduklarını söyledi kadınlarımız.

Bir süre sonra Başkanla başbaşa kaldık, ilçenin çehresini nasıl değiştireceğini anlatmaya başladı.

***

Termal turizm kentini sadece bölge halkının değil, tüm ülkenin tanıması ve bilmesi gerektiğini söyledi.

Özellikle ilçenin vizyonunu değiştirecek meydan projesini önemsediğini, bölgede eski, yıkılmaya yüz tutmuş okulun yerine muhteşem bir çarşı inşa ettiklerini belirtti.

Belediye Oteli ile entegre yapılacak Türk hamamının da oteli termal statüye kavuşturacağını söyledi Sındırgı’nın dinamik belediye başkanı.

Sıcak havada saatler süren gezinin ardından konaklayacağımız tesise gittik.

***

Daha içeri girmeden belediyeden aradılar, “Başkan sizi bekliyor.”

Haydaaa, valizimizi bırakıp belediyenin yolunu tuttuk yeniden.

Akşam olmuştu, Kıbrıs’tan gelen konukları ağırlıyordu Başkan Yavaş.

Konuklarıyla tanışıp biraz sohbetin ardından, eskiden askerlik şubesi olarak kullanılan 120 yıldan daha eski tarihi konağa geçtik.

Yavaş, bu tarihi binayı restore ettirip, muhteşem bir konaklama tesisine çevirmiş.

İki katlı ‘Kışla Müze Han’da yöreye ait çeşitli etnografik ve tarihsel değeri olan materyaller sergileniyordu.

Hele hele lavabolarındaki eski dikiş makineleri figürü, odalara ayrı güzellik katıyordu.

Her biri farklı konsepte dayanıp döşenmişti.

Konağın salonundaki yemeğin ardından AK Parti Milletvekili Yavuz Subaşı ile vedalaştık, Başkan Yavaş’la konser alanına döndük.

***

Önce İsmail Özkan’ın eserleriyle yaklaşık 10 bin kişi müziğe doydu.

Ardından Tuğçe Kandemir, geceye renk kattı.

Birbirinden güzel şarkılarla gençleri mest etti.

Katılımcıların eserlere eşlik etmesi dikkatimi çekti, demek ki müziğe karşı duyarlı bir ilçeydi Sındırgı...

***

Konser sırasında Yavaş’ın bir orada, bir burada vatandaşla içiçe samimiyeti görülmeye değerdi.

Hiperaktif çocuk gibi, yerinde duramıyordu!

Siyasi ayrım gözetmeden herkesi kucaklayan, sorunlara çözüm odaklı yaklaşan Yavaş, “Ben buyum. Önceliğim halkım. İstekleri doğrultusunda hareket ederim. Tabii ki eksiklerimiz var. Hepsini yavaş yavaş hayata geçireceğiz. İlçemin turizm kenti olduğunu her kesime kanıtlayacağım” dedi.

***

Konserin ardından bitkin durumda konaklayacağımız tesise döndük, başımı yastığa koyar koymaz da uyumuşum.

Ertesi gün kahvaltının ardından yeniden meydanın yolunu tuttuk.

Yavaş’la yine bir aradaydık. Festivalin son günü yemek yarışması vardı. Kadınların birbirinden lezzetli ürünleri ünlü gurmeler tarafından değerlendirildi, not verildi.

Dereceye girenlere de çeşitli ödüller takdim edildi.

Başkan Yavaş, burada yaptığı konuşmada, “Sındırgı kabuğunu kırdı. Etkinliklerimizi artık tüm ülke biliyor. Amacımız ilçemizi daha ileriye taşımak. Tanıtım için ne gerekiyorsa yapacağız. Sizler yeter ki üretin, bizler satış için her kolaylığı sağlayacağız. Ancak, kendi ürünümüzü üretin, başka illerin değil. Örneğin, belediyenin kapısının önünde bile domatesi, biber ve salatalığı satabilirsiniz. Ancak portakal ve muz sattırmam” dedi.

Başkan Yavaş’a konuşmasının ardından, “Artık İzmir’e dönme zamanım geldi”, dedim ve Sındırgı’ya veda ettim!