Yerel >> Edirne Gazetesi

HAVADA, KARADA, SUDA EN BÜYÜK EDİRNE MOTTOSU

Link [2022-04-21 13:12:48]

Edirne Motor Sporları ve Karavan Merkezi’nin tanıtım toplantısında konuşan Edirne Valisi Ekrem Canalp, “Demirhanlı Köyü’nde sportif hava alanı yapıyoruz havada en büyük Edirne olacak. Musabeyli Köyü’nde dünya standartlarında bir motokros pisti yapıyoruz karada da en büyük Edirne olacak. Meriç Nehri kenarında uluslar arası su sporları merkezi yapıyoruz suda da en büyük Edirne olacak” açıklamasında bulundu. Edirne’de 21-22 Mayıs 2022 tarihlerinde ‘sınırları zorlayan’ motokros şampiyonaları gerçekleştirilecek. Edirne Motor Sporları ve Karavan Merkezi’nde gerçekleştirilecek olan şampiyonalarda aynı anda 3 şampiyona yapılacak. Avrupa Gençler Motokros Şampiyonası, Doğu Avrupa Motokros şampiyonası ve Türkiye LIQUI Moly Motokros Şampiyonası’nın tanıtım toplantısı Edirne’de gerçekleştirildi. “Şampiyonaya ev sahipliği yaptığımızda gelen misafirler parmaklarını ısıracak” diyen Türkiye Motosiklet Federasyonu Teknik As Başkanı Ogün Baysan, “Motor sporları temel taşının bu bölümünü Afyon’dan sonra Edirne’de atıyoruz. Geçen seneden bu yana devam eden çalışmalarda en önemli şey parkurun altyapısının yapılması, sulaması, motor yıkaması, sosyal donatılarıyla balkanlarda ve Avrupa’da ender bulabileceğimiz bir tesis haline geldi.  Valimiz bu konuda çok titiz, biz de çok titiz çalışıyoruz. Yaklaşık 2 bin kamyon malzeme taşındı bu ciddi bir hafriyattı.  Şampiyonaya ev sahipliği yaptığımızda gelen misafirler parmaklarını ısıracak” dedi.  Motokrosla Edirne’ye başka pencere açmış olacaklarını ifade eden Türkiye Motosiklet Federasyonu Başkanı Bekir Yunus Uçar;“Federasyon olarak biz hayallerinin peşinden koşan bir aileyiz, takımız, ekibiz. Fakat bizim hayallerimizin ötesinde bir hayale sahip Valimizi görünce de biz onun peşinde koşmaya başladık Edirne’de. Bu organizasyonu, bu tesisi ve dolayısıyla bu vizyonu ortaya koymuş oldu. Biz de Federasyon olarak Türkiye’de performans sporcusu yetiştirmeyle görevlendirilmiş bir ekip olarak burada verdiğimiz her bir hizmetin gelecekte ülkemizi Avrupa’da dünyanın farklı yerlerinde gururla temsil edecek sporcular yetişmesine vesile olacağını bilerek çalıştık çabaladık. Burada çok büyük bir emek var. Bu emek yerel amirlerimizin, yereldeki imkanların olmadığı zaman böyle bir organizasyon ortaya koymak mümkün olmuyor. Biz Türkiye’de bu kadar imkan sahibi iller varken, bu kadar farklı popülasyona sahip iller varken biz bugün bu müjdeyi Edirne’den veriyoruz. Dünya motokros şampiyonasını bu şehirde yaptığımız zaman bir arama motorunda Edirne’yi aradığınızda Dünya Motokros şampiyonası ve Edirne olarak çıkacak. Elbette ki burasının kendini anlatacağı onlarca argüman var, kültür vesilesi var. En önemlisi serhat şehri Osmanlının hatırası var. Ama bir başka pencere açmış olacağız buraya. Sportif pencere ve özellikle de ülkemizin Z kuşağının birebir hayran olduğu bir ekstrem sporla insanların karşısına çıkıyor olacağız”. BAŞKAN GÜRKAN, “ŞEHİRLER GELECEĞE  KÜLTÜRLE, SANATLA VE SPORLA TAŞINIR Şehirleri geleceğe taşımak istiyorsanız sadece yollar binalar apartmanlarla bu iş olmuyor. Kültürle, sanatla ve sporla şehirleri geleceğe taşındığının altını çizen Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan;“Edirne’yi anlatmaya tanıtmaya gerek yok. Edirne’yi bütün dünya biliyor ama şehirleri geleceğe taşımak istiyorsanız sadece yollar binalar apartmanlarla bu iş olmuyor. Kültürle, sanatla ve sporla şehirleri geleceğe taşıyorsunuz. Valimiz Edirneli Ekrem Canalp’ın gelecek vizyonu ile ortaya koyduğu motokros, bizim bir katkımız yok onu açıkça ifade edeyim, biz sadece psikolojik ve manevi destek veriyoruz Valimize. Onun ortaya koyduğu vizyonla Motokros federasyonunun olağan üstü istek ve azmi ile bu noktaya geldik. Kuşkusuz kent yönetimleri bir bütün. 99 tam olmaz 100 olması lazım, biz belki o yüzde biriz bu süreçte. Ama valiliğimizin, özel idarenin, il genel meclisinin ve diğer kurumların yaptığı her projede olduğu gibi gerektiğinde yüzde bir ile gerektiğinde yüzde 99 ile ne kadar gerekiyorsa daha da fazlasıyla ama en önemlisi yüreğimizle bu işin yanındayız, destekçisiyiz. Her türlü desteği verdik, vermeye de devam edeceğiz. Edirne aslında birçok konuda başkent.  Sadece Osmanlı imparatorluğuna 92 yıl başkentlik yapmış bir kent değil. Yağlı güreşin başkenti. 661’ncisini bu yıl yapacağımız, UNESCO Dünya Kültür Mirası listesine girmiş Kırkpınar Yağlı Güreşleri’nin başkenti. Kakava ve Hıdrellez festivalinin başkenti. Osmanlının ve Türk cami mimarisinin başkenti Selimiye’den ötürü. Edirne’de belediyenin de olduğu kent meydanına gittiğinizde başınızı sağa çevirip baktığınızda 1414’te Çelebi Mehmet’in bitirdiği Osmanlı cami mimarisinin ilk örneklerinden olan Eski Cami’yi görürsünüz, aynı perspektif içinde biraz sola döndüğünüzde o mimarinin zirvesi olan Koca Mimar Sinan’ın ustalık eseri Selimiye’yi görürsünüz. Edirne böyle bir başkent. Bunu da dünyana çok az şehirde görebilirsiniz. Günümüzün teknolojisi yeni anlayışı vizyonuyla motokrosun da başkenti olacak. Türkiye’deki en büyük pist Afyon’da var. Edirne birçok konuda olduğu gibi yine liderliğini sürdürecek ve Türkiye’nin en iyi pisti bu olacak. Her şeyimizle varız, var olmaya devam edeceğiz” dedi. VALİ CANALP; EDİRNE PEK ÇOK ŞEYİN BAŞKENTİ Edirne’de yapılacak olan Motokros şampiyonası tanıtımında konuşan Edirne Valisi Ekrem Canalp,“Edirne pek çok şeyin başkenti aslında. Tarihi olarak Osmanlının başkenti, tarımsal olarak çeltiğin başkenti, yağlı güreşlerin başkenti ve en önemli aktivitelere ev sahipliği yapan il yine Edirne. Bunlara yenilerini de ekliyoruz artık. Şu anda bir kısmını açtık, 17 yeni konsept müze ile birlikte müzelerin başkenti de Edirne olacak. Turizm eylem planımızı master planlarımız çerçevesinde yapacağımız kısa orta uzun vadeli aktivitelerle birlikte de turizmin de başkenti Edirne olacak. Edirne’ye yakışan başka bir başkentlik daha olacak. Bu da sporun başkentini de Edirne yapmak için adım adım çalışıyor olacağız. Bunu da neyle yapacağız, Kırkpınar stadyumunu yenileyeceğiz. Projeleri çiziliyor, kurullardan izinleri de almış olacağız. Bu proje uygulamaya geçtiği zaman Kırkpınar sadece bir hafta değil 52 hafta sürekli enerjisiyle, müzesiyle, pehlivan heykelleriyle Edirne’nin turizmine hizmet etmiş olacak. Bu alan sporla turizmin iç içe geçtiği bir alan haline gelmiş olacak. Bu alan, kentin ekonomisini de turizmini de geliştirmeye müsait bir alan. Biz turizmle sporu kaynaştırmak ve iç içe geçirmek suretiyle en güzel avantajlarına sahip olabilecek konumda bir il Edirne. 4 ay kadar önce Uzunköprü ilçesine olimpik yüzme havuzu açtık, yakında Keşan’da da olimpik yüzme havuzu açacağız, merkezimizde de şu anda zaten uluslar arası standartlarda havuzumuz var. Yüzme sporu söz konusu olduğunda da yüzme sporunun da merkezinin Edirne olarak ortaya dökmüş olacağız. EDİRNE SU SPORLARININ MERKEZİ OLACAK  Meriç nehri üzerinde halihazırda yapımını hızlı şekilde devam ettirdiğimiz, şu anda da elektrik santrali binasının inşaatına başlamış olduğumuz ve dünyada kendi sınıfındaki en büyük lastik savaklı baraj olan Meriç Barajı’nı bitirdiğimiz zaman buranın arkasında Türkiye’nin en büyük havuzu çıkacak ortaya. Motokrosta biz ilk değiliz. Afyon’da pist var. Ama uluslararası su sporlarının merkezini biz Meriç Nehri’nin kıyısında inşa ettiğimiz zaman su sporları söz konusu olduğunda da Türkiye’nin sadece en büyüğü değil Uluslar arası  su sporları merkezini de motokrosta olduğu gibi nasıl ki Dünya şampiyonası yapabiliyorsak, uluslar arası yarışmaları yapabileceğimiz bir tesis halinde burayı da hizmete koymuş olacağız. Bunu hayal olarak söylemiyorum. Her şeyimiz hayalle başlıyor, bu hayalin projelendirme aşamasını da geçmiş durumdayız. Projelerini de çizdik. Uluslar arası standartlarda yarışların yapılacağı ikinci bir merkezi de inşallah Meriç Nehri’nin kenarında kendi sınıfındaki en büyük barajın ve kendi sınıfındaki elektrik santralinin arka plandaki bir yerde beraberce inşa etmiş olacağız. Bunların dışında sportif havaalanımız; geçmiş yıllarda Edirne il özel idaresi üç yıl boyunca 25 yıl önce bütün gelirinin neredeyse yarısını hava alanı inşası için kullanmış. Pistin şu anda betonlaması hariç diğer kısımları hazır durumda. Biz yarım kalmış olan bu projeyi sportif havaalanı olarak inşa edeceğiz. Nasıl ki uluslar arası su sporları merkezi Türkiye’de ilk olacaksa bu şekildeki sportif havaalanımız da aynı şekilde Türkiye’de kendi sınıfında ilk olacak. Ve bu merkez de Edirne’nin sporuna ve turizmine hizmet eden bir merkez olacak.  Spordur ama aynı zamanda turizmdir. İlimizin turizmini de sürekli canlı ve diri tutacak aktivitelerdir bunlar. PİST 7/24 365 GÜN HİZMET VERECEK  Motokros da bizim için sporla turizmin iç içe geçtiği aktivite alanıdır. Dünyada 2 milyar insanın takip ettiği bir spor dalıdır. Federasyon başkanı dedi ki Dünya şampiyonasını Edirne’de yaptıktan sonra siz arama moturuna Edirne yazdığınızda bundan sonra ilk çıkacak olan madde, Edirne’nin uluslar arası motokros yarışları yapılmış olan bir kent olması dolayısıyla bu çıkacak. Bu kadar kıymetli, değerli anlamlı bir yatırımdır. Pistin yapımını kamu kurumlarının desteği ile yaptık. Projelendirme işlemlerini il özel idaresi vasıtasıyla yaptık. Çevre vakfımız uygulama projeleriyle ilgili çok zaman kaybetti. İl genel meclisi destek verdi, belediye başkanının sürekli desteklerini aldık ama en önemlisi federasyonun başkanı ve as başkanıyla beraber bu projeyi çizdik. Öyle bir eser ortaya çıkaralım ki sadece yarış zamanı değil 7/24 aktif olan bir merkez olsun. Motokros alanının bitimine karavan kamping ve çadır kamping alanı da yapacağız. Bu spora gönül vermiş olan insanlar kendi karavanlarıyla çadırlarıyla Edirne’ye geldikleri zaman burada konaklama imkanına kavuşacaklar. Bu spora gönül vermiş insanlar aynı zamanla moto karavanla beraber hayatlarını götürüyorlar. Motokaravanın arkasına motosikletlerini bağlıyorlar yolculuklarını böyle yapmayı da seviyorlar. Bunu da birbiriyle entegre etmiş olacağız. Buradaki en büyük yatırım aslında pistin kendisiydi. Pistin yapımını bedavaya getirdik, hiç para ödemedik. Edirne’de hızlı tren inşaatı devam ediyor.  Hızlı tren geçtiği güzergahlarda da dünya kadar malzeme çıkartıyor. Çıkarttığı malzemeleri de köylerde yakın civardaki alanlarda kullanılıyor. Biz motokros pisti için 5 bin kamyon malzemeyi bir kuruş para ödemeden hızlı tren şantiyesinden çıkmış olan malzemeyi alarak oraya taşıttırmak suretiyle bedavaya yaptık. Bu da finansman açısından bizi destekleyen bir uygulama oldu. SPORTİF HAVAALANI YAPILIYOR  Sportif havaalanı yapıyoruz havada en büyük Edirne olacak, dört dörtlük dünya standartlarında bir motokros pisti yapıyoruz, sosyal donatı alanlarını da bitirdiğimiz zaman karada da en büyük Edirne olacak, uluslar arası su sporları merkezi yapıyoruz Meriç Nehri kenarında bunu bitirdiğimiz zaman da suda da en büyük Edirne olacak. Havada karada suda en büyük Edirne” dedi.