Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


امارات متحده عربی: امیدواریم تهران با آژانس همکاری کند


Link [2022-06-17 22:42:34]



حمد الکعبی، سفیر امارات متحده عربی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی ایران کماکان باقی است.

کعبی در سخنانی در روز جمعه ۲۷ خرداد (۱۷ ژوئن) با خبرنگاران، ابراز امیدواری کرد که تهران با آژانس همکاری کند تا به جامعه بین‌الملل و کشورهای منطقه درباره فعالیت‌های خود اطمینان بد‌هد.

او در بخش دیگری از سخنانش گفت که مجوز سومین واحد تاسیسات انرژی اتمی «براکه» صادر شده است.

امارات متحده عربی عضو دائم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و احداث سومین واحد تاسیسات اتمی براکه در منطقه الظفره ابوظبی، سال گذشته تکمیل شد و چنان که سازمان انرژی اتمی امارات می‌گوید، این واحد آماده فعالیت است تا در سال ۲۰۲۳ برق پاک تولید کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سفیر امارات متحده عربی در آژانس در حالی درباره همکاری جمهوری اسلامی ایران با آژانس ابراز امیدواری کرده که روزنامه نیویورک تایمز، در گزارشی از احداث یک شبکه گسترده زیرزمینی در دل کوه‌های نزدیک به تاسیسات غنی‌سازی نطنز در ایران خبر داده و نوشته است که مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی درباره کارکرد احتمالی این تاسیسات و تهدید ناشی از آن اختلاف نظر دارند.

از سوی دیگر جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز درباره مذاکرات چندجانبه درباره پرونده اتمی جمهوری اسلامی ایران، گفته است که «تمامی عناصر و شرایط برای دستیابی به توافق  روزی میز است و همین حالا باید درباره برجام تصمیم‌گیری شود.»

مذاکرات قدرت‌های بزرگ غربی و جمهوری اسلامی ایران برای احیای برجام، از اسفند گذشته (فوریه ۲۰۲۲) و پس از اعلام شروط روسیه و تهران مبنی بر خروج نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، به بن‌بست رسید.

آمریکا می‌گوید که تهران سرنوشت توافق اتمی را به پیش‌شرط‌های فرابرجامی گره زده است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، نیز گفته است که با وجود اقدام‌های اخیر ایران متن توافق آماده است و «توپ در زمین ایران است.»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در ۱۸ خرداد (هشتم ژوئن) قطعنامه‌ای را برای محکومیت رفتار ایران در پاسخ ندادن به ابهام‌های بازرسان آژانس و کشف آثار اورانیوم غنی‌شده در سه مرکز از قبل اعلام‌نشده هسته‌ای در ایران، صادر کرد.

به دنبال صدور قطعنامه، تهران تهدید کرد که دوربین‌های پادمانی آژانس را از کار می‌اندازد و پس از آن رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد که ایران ۲۷ دوربین نظارتی آژانس را غیرفعال کرده است.

حمد الکعبیامارات متحده عربیآژانس بین المللی انرژی اتمیایراناحیای برجامقطعنامه شورای حکاممذاکرات احیای برجامنیروگاه هسته‌ای براکه سفیر امارات متحده عربی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که نگرانی‌ها درباره برنامه اتمی ایران کماکان باقی استایندیپندنت فارسیجمعه, ژوئن 17, 2022 - 19:15

<p>امارات متحده عربی عضو دائم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است-Emirates News Agency(WAM)</p>

سیاسی و اجتماعیrelated nodes: گروسی: ایران ۲۷ دوربین نظارتی آژانس را خاموش کرده استجوزپ بورل: اکنون زمان تصمیم‌گیری درباره برجام استشبکه جدید تونلی در دل کوه‌های نطنز و افزایش نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایرانType: newsSEO Title: امارات متحده عربی: امیدواریم تهران با آژانس همکاری کندInner related node: گروسی: ایران ۲۷ دوربین نظارتی آژانس را خاموش کرده استجوزپ بورل: اکنون زمان تصمیم‌گیری درباره برجام استشبکه جدید تونلی در دل کوه‌های نطنز و افزایش نگرانی‌ها از برنامه هسته‌ای ایرانcopyright: 

Most Read

2024-09-19 04:12:59