Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


بایدن: زلنسکی نمی‌خواست اطلاعات آمریکا را بشنود


Link [2022-06-11 14:53:29]



جو بایدن، رئیس‌‌جمهوری آمریکا که در جمعی از اهداکنندگان کمک مالی به دموکرات‌ها سخنرانی می‌کرد، در باره تهاجم نظامی روسیه به اوکراین گفت که وقتی ایالات متحده اطلاعاتی مبنی بر آماده‌ شدن روسیه برای حمله جمع‌آوری کرد، ولودیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهوری اوکراین نمی‌خواست آن اطلاعات را بشنود.

به گزارش آسوشیتدپرس، این اظهارات بایدن در حالی بیان شد که او در مورد فعالیتش برای افزایش حمایت از اوکراین صحبت می‌کرد.

بایدن با اشاره به این که از زمان جنگ جهانی دوم تا کنون چنین اتفاقی نیفتاده بود، تاکید کرد: «می‌دانم که وقتی درباره تهاجم نظامی روسیه به اوکراین هشدار می‌دادیم بسیاری از مردم فکر می‌کردند که من اغراق می‌کنم اما با داده‌هایی که در اختیار داشتیم می‌دانستم پوتین قرار است چنین کاری کند. در این موضوع شکی وجود نداشت اما زلنسکی نمی‌خواست آن را بشنود.»

اگرچه در طول حمله روسیه به اوکراین، ولودیمیر زلنسکی با ایستادگی و رهبری خود به چهره‌ای الهام‌بخش تبدیل شده است، اما آمادگی او برای چنین حمله‌ای یک موضوع بحث‌برانگیز است.

در هفته‌های پیش از شروع جنگ در روز ۲۴ فوریه، مقامات ایالات متحده بارها هشدار ‌دادند که احتمال تهاجم روسیه وجود دارد، اما در آن زمان، زلنسکی نگران این بود که پذیرش احتمال جنگ و نگرانی کشورهای دیگر در این مورد ممکن است به اقتصاد شکننده اوکراین ضربه وارد کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تازه‌ترین خبرها از اوکراین جنگ‌زده حاکی است که نیروهای روسیه و اوکراین برای کنترل شهرها و روستاهای کلیدی در مناطق لوهانسک و دونتسک می‌جنگند و با گسترش تهاجم ارتش پوتین به مناطق شرقی، صدها نفر از مردم مجبور به فرار از این مناطق شده‌اند.

ده‌ها نفر از اوکراینی‌ها روز جمعه با قطار ویژه‌ای شهر پوکروکس را ترک کردند که به سمت دنیپرو و شهرهای دیگر در غرب حرکت می‌کرد. این قطار حدود ۳۰۰ نفر مسافر داشت که بیشتر آنها زنان، کودکان و افراد مسن بودند که با نزدیک شدن درگیری به خانه‌هایشان مجبور به ترک شهرشان شدند.

نیروهای روسی حمله‌هایشان را بر تصرف کل منطقه دونباس از جمله شهرهای سیویرودونتسک، اسلوویانسک، باخموت و پوپاسنا متمرکز کرده‌اند. 

در همین حال، دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین می‌گوید او و لیز تراس، وزیر دفاع بریتانیا در مورد وضعیت سه سرباز خارجی که از سوی جدایی‌طلبان طرفدار روسیه به اعدام محکوم شده اند، گفتگو کرده‌اند.

او در توییتر نوشت که طی گفتگوی تلفنی با تراس «به شدت محاکمه ساختگی علیه اسیران جنگی در دونتسک تحت اشغال روسیه را محکوم کردند.»

وزیر امور خارجه اوکراین افزود: «قوانین بشردوستانه بین‌المللی باید از این مبارزان محافظت کند و ما به همکاری برای اطمینان از آزادی آنها ادامه می‌دهیم.»

اظهارات او به ادعاهایی درباره دو مرد بریتانیایی و یک مرد مراکشی اشاره دارد که به اسارت درآمده‌اند. مقام‌های اوکراینی و همچنین خانواده‌های این جنگجویان تاکید کرده‌اند که هر سه نفر از اعضای منظم ارتش اوکراین بودند. با این حال جدایی‌طلبان هوادار روسیه که کنترل مناطقی از شرق اوکراین را در دست دارند و در اغلب جبهه‌ها در کنار نیروهای ارتش روسیه با نظامیان اوکراینی می‌جنگند روز پنجشنبه اعلام کردند که دستگاه قضایی منتسب به آنها برای این اسرای خارجی به عنوان مزدور حکم اعدام صادر کرده است.

آمریکاایالات متحده آمریکاروسیهبحران اوکرایناوکراینزلنسکیولودیمیر زلنسکیبایدن و زلنسکیتحریم روسیهتسلیحات نظامی روسیهجنگ روسیه و اوکراینولادیمیر پوتینبا گسترش تهاجم ارتش پوتین به مناطق شرقی اوکراین صدها نفر از مردم در حال فرار از این مناطق‌اندایندیپندنت فارسیشنبه, ژوئن 11, 2022 - 14:30

<p dir="rtl">اظهارات بایدن در حالی بیان شد که او در مورد فعالیتش برای افزایش حمایت از اوکراین صحبت می‌کرد&nbsp;- AFP</p>

جهانrelated nodes: پوتین خود را با پتر کبیر مقایسه کرد: باید زمین‌های خود را پس بگیریمروسیه ۶۰۰ نیروی وظیفه را به جنگ با اوکراین اعزام کردپوتین گفت‌و‌گوی تلفنی سالانه با مردم را لغو کردSEO Title: بایدن: زلنسکی نمی‌خواست اطلاعات آمریکا را بشنودInner related node: پوتین خود را با پتر کبیر مقایسه کرد: باید زمین‌های خود را پس بگیریمروسیه ۶۰۰ نیروی وظیفه را به جنگ با اوکراین اعزام کردپوتین گفت‌و‌گوی تلفنی سالانه با مردم را لغو کردcopyright: 

Most Read

2024-09-19 03:20:23