Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


سازمان ملل حمله به مسجد شیعیان در مزارشریف را محکوم کرد


Link [2022-04-21 21:33:37]



حمله‌های مرگبار چهار روز اخیر در کابل و مزار شریف، واکنش‌هایی را در درون و بیرون افغانستان برانگیخته است. پس از حمله مرگبار به مسجد شیعیان در مزارشریف که جان ده‌ها تن را گرفت، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد برای نظارت بر حقوق بشر در افغانستان، در توییتی این حمله را نقض حقوق بشر دانست و گفت که این انفجار حمله‌ای هدفمند به هزاره‌ها و مسجد شیعیان است که به‌طور سازمان‌یافته مدرسه‌ها و مسجدها را هدف می‌گیرد. ریچارد بنت خواستار پاسخگویی و پایان یافتن این حمله‌ها است.

درهمین حال، وزارت خارجه نروژ حمله امروز به مسجدی در مزار شریف را به‌شدت محکوم کرد و در بیانیه‌ای نوشت که خشونت‌های فرقه‌ای باید متوقف شود و عبادتگاه‌ها نباید هدف خشونت قرار گیرند. وزارت خارجه نروژ بر حفاظت از غیرنظامیان و زیرساخت‌ها در افغانستان تاکید کرد و گفت که حفاظت از غیرنظامیان از تعهدهای اصلی حقوق بشر در افغانستان است.

از سوی دیگر، حامد کرزی، رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان، حمله روز پنجشنبه به مسجد «سه دکان» در مزار شریف را محکوم کرد و گفت این حمله یک جنایت ضد بشری و خلاف ارزش‌های اسلامی است.

عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی، حمله به نمازگزاران، دانش‌آموزان، مراکز آموزشی و عبادتگاه‌ها را جنایت بشری و یک عمل غیرانسانی دانست.

جبهه مقاومت ملی نیز در بیانیه‌ای حمله به مسجد شیعیان را در مزار شریف، محکوم کرد و گفت که این حمله‌ها نشان می‌دهند طالبان توان اداره نیروهای انتحاری‌شان را ندارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ظهر روز پنجشنبه، انفجاری در مسجد «سه دکان» در مزار شریف، هنگامی رخ داد که نمازگزاران مشغول نماز خواندن بودند. در این حادثه، ۳۷ تن جان باختند و ۶۰ غیرنظامی دیگر زخمی شدند.

همزمان با این انفجار، یک خودرو نیز در ولایت قندوز هدف قرار گرفت. بر اساس گزارش‌هایی که به ایندیپندنت فارسی رسیده است، کشته‌شدگان حادثه قندوز طالبانی بودند که در فرودگاه قندوز کار می‌کردند. در این حادثه که ناشی از انفجار یک مین کنار جاده‌ای بود شش نفر از افراد طالبان کشته شدند و ده نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال، شاخه خراسان گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به نمازگزاران مسجد مزار شریف را به عهده گرفت.

هفته اخیر، افغانستان شاهد حمله‌های خونباری در کابل و مزار شریف بود. در آغاز هفته، سه حمله مرگبار در برابر یک مرکز آموزشی و یک مدرسه در کابل رخ داد که بیش از ۱۲۰ قربانی در پی داشت. تمامی قربانیان غیرنظامیان و بیشترشان دانش‌آموزان بودند.

افغانستانطالبانطالبان افغانستانحمله بر مسجد شیعیانمزار شریفحمله بر مراکز آموزشیحمله بر عبادتگاه هاافغانستان امارت اسلامیحمله بر شیعیاندر چهار روز گذشته چهار حمله مرگبار شیعیان را در افغانستان هدف قرار دادانیسه شهیدجمعه, آوریل 22, 2022 - 01:00

<p>ظهر روز پنجشنبه، انفجاری در مسجد «سه دکان» در مزار شریف، هنگامی رخ داد که نمازگزاران مشغول نماز خواندن بودند-AFP</p>

سیاسی و اجتماعیrelated nodes: حمله خونین تروریستی در غرب کابلدو انفجار باز هم غرب کابل را تکان دادانفجارها در غرب کابل و نگرانی از تکرار حملات مرگبار داعشType: newsSEO Title: سازمان ملل حمله به مسجد شیعیان در مزارشریف را محکوم کردInner related node: حمله به مراکز آموزشی در غرب کابل؛ ۲۵ دانش‌آموز کشته و شماری زخمی شدندحملات مرگبار در قندوز و مزارشریف؛ دست‌کم ۳۰ نفر کشته و ۷۵ نفر زخمی شدندانفجار غرب کابل بیش از ۱۰ کشته به جا گذاشتcopyright: 

Most Read

2024-09-20 19:34:23