Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


اعتراض سراسری معلمان، درخواست برای آزادی معلمان زندانی


Link [2022-04-21 12:12:37]



همزمان با آغاز تجمع سراسری معلمان، جو امنیتی در خیابان‌های اطراف وزارت آموزش و پرورش در تهران با حضور ماموران انتظامی و نیروهای لباس شخصی، ایجاد شده است.

تجمع سراسری معلمان در اعتراض به آیین‌نامه ناقص رتبه‌بندی معلمان، اجرا نشدن همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها و همچنین سرکوب مستمر فعالان صنفی، در نخستین روز اردیبهشت‌ ماه برگزار شد. آزادی معلمان زندانی، آموزش رایگان و باکیفیت برای دانش‌آموزان، تشکیل کلاس‌های درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش‌آموز، از دیگر مطالبه‌‌های تجمع کننده‌‌ها است.

در حالی‌که برخی مراکز استان‌ها و شهرها شاهد برگزاری تجمع معلمان بودند، تهران زیر سایه حضور گسترده ماموران انتظامی و نیروهای لباس شخصی در محدوده منتهی به وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت.

محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان، در صفحه توییتر خود از ممانعت از برگزاری هرگونه تجمع در تهران و بازداشت برخی معلم‌ها خبر داد. این فعال صنفی همچنین نوشته است: «از میدان فردوسی تا طالقانی و تمام خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به قرنی، نیروهای انتظامی حضور دارند و افرادی که برای تجمع آمده را بازداشت و یا متفرق می‌کنند.»

شهرزاد قدیری، عضو کانون صنفی معلمان و گودرزی، معلم تاریخ از اسلامشهر از افرادی هستند که تاکنون در این تجمع‌ بازداشت شدند.

سایت هرانا نیز گزارش داد، جمعی از معلمان که در تجمع شیراز حضور داشتند، خواستار آزادی همکار‌ان خود شده و شعار «معلم زندانی، آزاد باید گردد» سر دادند. معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته استان فارس که مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان واقع تجمع کردند، با شعار «معلم داد بزن، حقت را فریاد بزن»، خواستار پیگیری مطالبات خود شدند.

همچنین در شیراز و اصفهان، جمعی از فرهنگیان در اعتراض به سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزادشان، شعار «یه سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه!» و «سیسمونی رو رها کن، فکری به حال ما کن»‌ سر دادند.

شماری از معلمان در شهرهای رشت، کرمانشاه، نیشابور، سنندج، پلدختر، کامیاران، سقز، دهگلان، کوهدشت، تاکستان، الیگودرز، هرسین، شهرضا، بیجار و اسلام‌‌آباد غرب نیز طی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، روز پنجشنبه یکم اردیبهشت‌ماه مقابل ساختمان اداره آموزش و پرورش این شهرها، تجمع کرده و خواستار مطالبات خود شدند.

در نیشابور، معلمان در تجمع خود شعار دادند؛ «وزیر بی‌کفایت، استعفا استعفا».

ایرانمعلماناعتراض معلمانطرح رتبه بندیجمعی از فرهنگیان در اعتراض به سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی نوزادشان، شعار «یه سیسمونی کم بشه، مشکل ما حل می‌شه!» سر دادندایندیپندنت فارسیپنج شنبه, آوریل 21, 2022 - 11:30

<p>کانال شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران</p>

سیاسی و اجتماعیjw id: GybQKZtNrelated nodes: بیانیه مشترک دو سندیکای بزرگ ایران در اعتراض به بازداشت معلمانمعلمان برای دومین روز پیاپی در سراسر کشور دست به تحصن زدندتحصن و تجمع معلمان؛ والدین دانش‌آموزان نیز دعوت شدندType: videoSEO Title: اعتراض سراسری معلمان، درخواست برای آزادی معلمان زندانیInner related node: لایحه رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شدسخن‌گوی کانون صنفی معلمان رتبه‌بندی مصوب مجلس را «سرهم بندی» دانستبرگزاری تجمعات اعتراضی معلمان در بیش از ۳۰ شهر ایرانcopyright: 

Most Read

2024-09-20 19:45:11