Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


کارکنان وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کردند


Link [2022-04-20 10:55:24]



روز سه‌شنبه، ۳۰ فروردین، تعدادی از کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اعتراض به حذف اضافه‌کاری، لغو مزایا، کاهش دستمزد و مشکلات معیشتی در حیاط این وزارتخانه و مسیر تردد وزیر تجمع اعتراضی برگزار کردند و شعارهایی همچون «پرداخت با عدالت» سر دادند. معترضان می‌گویند وقتی وزارت کار توان حل مشکلات کارکنان خود را ندارد، چگونه می‌تواند بحران معیشت و اشتغال در کل کشور را مدیریت کند. کارکنان این وزارتخانه بهمن ۱۴۰۰ نیز تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند.

یکی از معترضان به پایگاه خبری رویداد ۲۴ گفت: «در سال جدید اضافه‌کاری و مزایای رفاهی کارکنان قطع شد و اعتراض مداوم ما از اول سال هم نتیجه نداشت.» به گفته او، پایه حقوق کارکنان وزارت کار نسبت به قانون بودجه افزایش پیدا کرده است اما اضافه‌کاری آن‌ها را محاسبه نکرده‌اند.

این کارمند وزارت کار در ادامه با انتقاد از عملکرد حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: «تا پیش‌ از این، وزارتخانه ملجا معترضان بود و هرکس به پرداختی‌ها و حتی بازداشت کارگران اعتراض داشت، اعتراض خود را به وزارت کار می‌آورد؛ اما الان وضعیت طوری شده است که خود کارکنان وزارت کار به صف معترضان پیوسته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارکنان وزارت کار می‌گویند عملکرد عبدالملکی در این وزارتخانه سوژه طنز کاربران رسانه‌های اجتماعی شده است. به گفته آنان، وزیری که نمی‌تواند راهی برای بهبود وضعیت وزارتخانه‌اش پیدا کند، نمی‌تواند وضعیت اشتغال یک کشور را مدیریت کند.

حجت‌الله عبدالملکی یکی از وزیران دولت ابراهیم رئیسی است که عملکرد او صدای نمایندگان اصولگرای مجلس را هم درآورده است. او هنگام شروع به کار خود در دولت سیزدهم، ایجاد یک میلیون شغل در سال را وعده داد اما ناظران تاکید کرده‌اند که این وعده‌ها با توجه به شرایط اقتصادی ایران غیرواقعی‌اند. کارکنان معترض وزارت کار هم می‌گویند در حالی‌ که خود از مشکلات معیشتی در عذاب‌اند، باید از مردم طعنه حرف‌های وزیر را هم بشنوند.

آنان می‌گویند که مقام‌های وزارتخانه بدون توجه به مطالبات معترضان، برنامه‌های تبلیغی خود را دنبال می‌کنند. یکی از کارکنان معترض در همین زمینه گفت: «الان که با شما صحبت می‌کنم، به جای رسیدگی به وضعیت ما در حال راه‌اندازی مراسمی با عنوان «پویش نکوداشت اقدام‌های جهادی وزیر انقلابی جوان در سنگر وزارت مردم»‌اند؛ یعنی اصلا کسی دغدغه تغییر ندارد و فقط می‌خواهند با جوسازی نشان دهند که شرایط تغییر کرده است؛ در حالی‌ که در هشت ماه گذشته، هیچ برنامه جدی و درستی برای ساماندهی اشتغال در وزارت کار مطرح نشده است. این‌ها حتی نمی‌دانستند از چه روش‌هایی می‌توانند حقوق بازنشستگان را پرداخت کنند.»

کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حالی با مشکلات معیشتی مواجه‌اند که در یکی از ثروتمندترین وزارتخانه‌ها کار می‌کنند. حجت‌الله عبدالملکی که اکنون سکان هدایت این وزارتخانه را در دست گرفته است، پیش‌تر داور یک مسابقه تلویزیونی بود. او که لقب «جوان‌ترین وزیر کابینه» را یدک می‌کشد، در مجلس یازدهم منتقدان متعددی دارد؛ ناصر موسوی لارگانی یکی از این نمایندگان است که پیش‌تر گفته بود وزیر کار برای حضور در انتخابات آینده «پست فروشی» و «تقسیم غنائم» می‌کند و وزارت کار را با شرکت خصوصی اشتباه گرفته است.

ایرانجمهوری اسلامیاقتصاداقتصاد ایرانوزارت کارتجمع اعتراضیبحران اقتصادی ایرانمشکلات معیشتیتورم در ایرانافزایش تورم در ایرانفقر در ایراناعتراضات معیشتیبحران معیشتیحمایت معیشتیوزارت تعاون«خودمان مشکلات معیشتی داریم؛ طعنه وعده‌های وزیر را هم از مردم می‌شنویم»ایندیپندنت فارسیچهارشنبه, آوریل 20, 2022 - 08:15

<p dir="rtl">وقتی وزارت کار توان حل مشکلات کارکنان خود را ندارد، چگونه می‌تواند بحران معیشت و اشتغال در کل کشور را مدیریت کند&nbsp;- ایلنا</p>

سیاسی و اجتماعیrelated nodes: وزارت اقتصاد در صدر ابر بدهکاران بانک ملی اعلام شدپیش‌بینی وزارت صمت از اقتصاد ۱۴۰۱؛ افزایش فقر و اوج گرفتن نرخ دلاربودجه ۹۵ میلیارد تومانی «حساب ۱۰۰ امام» حذف شدSEO Title: کارکنان وزارت کار تجمع اعتراضی برگزار کردندInner related node: وزارت اقتصاد در صدر ابر بدهکاران بانک ملی اعلام شدپیش‌بینی وزارت صمت از اقتصاد ۱۴۰۱؛ افزایش فقر و اوج گرفتن نرخ دلاربودجه ۹۵ میلیارد تومانی «حساب ۱۰۰ امام» حذف شدcopyright: 

Most Read

2024-09-20 23:27:14