Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


طالبان پس از مراسم خاکسپاری قاسم قایم، پسر برادر او را با خود بردند


Link [2022-04-19 05:12:31]



نزدیکان قاسم قایم، رئیس اداره افسران «وزارت امور داخله» (وزارت کشور)  پیکر قاسم قایم را روز دوشنبه در گورستان شهدای صالحین به خاک سپردند.

نزدیکان قاسم قایم می‌گویند هنگامی که از شهدای صالحین برمی‌گشتند، شماری از طالبان خودروهای آنان را متوقف کردند و روح‌الامین، یکی از پسران برادر قاسم قایم، را با خود بردند. خانواده قاسم قایم می‌گویند که روح‌الامین تازه ۲۰ ساله شده است و شهروندی عادی و ساکن کابل است.

قاسم قایم در حکومت پیشین رئیس اداره افسران وزارت کشور بود که یک ماه پس از سلطه طالبان بر افغانستان در اوت ۲۰۲۱، بنا به خواست طالبان دوباره به شغل خود برگشت و در مسند ریاست اداره افسران به کارش ادامه داد. اما هفته گذشته نیروهای امنیتی (استخبارات) طالبان او را  بازداشت کردند و اندکی بعد، جسد او را به خانواده‌اش تحویل دادند و مدعی شدند که در زندان خودکشی کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قاسم قایم در آکادمی پلیس تحصیل کرده بود و در ۲۰ سال گذشته در وزارت کشور شاغل بود. پس از تسلط طالبان بر افغانستان، سراج‌الدین حقانی، رهبر شبکه حقانی، به سرپرستی این وزارت گمارده شد. او مسئول ده‌ها حمله انتحاری و انفجاری مرگبار در افغانستان است.

قاسم قایم زاده اندراب بود، و خانواده او بازداشت و قتلش را نتیجه انتقام‌جویی طالبان در پی تلفات این گروه در اندراب می‌دانند. به گفته آنان، قاسم قایم به هیچ ‌یک از نیروهای مقاومت و مخالف طالبان وابسته نبوده است و طالبان به علت اندرابی بودنش او را به قتل رسانده‌اند.

در هفته‌های گذشته نیروهای «جبهه مقاومت ملی» در اندراب بغلان تلفات سنگینی به طالبان وارد کرده‌اند.

طالبان پس از تسلط یافتن بر سراسر افغانستان، در هشت ماه گذشته ده‌ها نظامی و غیر نظامی را بازداشت و شکنجه کرده‌اند، یا به قتل رسانده‌اند.

افغانستانشکنجه و بازداشتطالبان افغانستاناندراب هاافغانستان طالباننظامیان زیر شکنجهطالبان و نظامیانافغانستان و طالبانبازداشت غیر نظامیانقاسم قایم افسر وزارتخانه‌ای بود که سراج‌الدین حقانی در راس آن است انیسه شهیدسه شنبه, آوریل 19, 2022 - 03:15

<p>قاسم قایم در حکومت پیشین رئیس اداره افسران وزارت کشور بود-</p>

جهانrelated nodes: قاسم قایم افسر وزارت امور داخله به‌دست طالبان حلق‌آویز شد شماری از سربازان نیروهای ویژه زیر شکنجه طالبان قرار دارندخبرنگاران زیر تیغ طالبانType: newsSEO Title: طالبان پس از مراسم خاکسپاری قاسم قایم، پسر برادر او را با خود بردندInner related node: «طالبان، کشتن ساکنان بگرام را به دلیل همکاری با خارجی‌ها مجاز می‌دانند»قاسم قایم افسر وزارت امور داخله به‌دست طالبان حلق‌آویز شدواکنش‌ سازمان‌های بین‌المللی به بازداشت زنان معترض در افغانستانcopyright: 

Most Read

2024-09-20 23:36:22