Breaking News >> News >> ایندیپندنت فارسی


ابراز تمایل همکاری نفتی کرملین و ریاض در سایه جنگ اوکراین


Link [2022-04-17 11:13:19]



در شرایطی که گفته می‌شود ایالات متحده آمریکا پس از درگرفتن جنگ در اوکراین و افزایش قیمت جهانی نفت به دنبال بهبود روابط خود با عربستان سعودی است، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، و شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در تماسی تلفنی، با ابراز تمایل به توسعه روابط دوجانبه خود، بر همکاری بیشتر در زمینه مدیریت بازار جهانی نفت، تاکید کردند.

حمله نظامی روسیه به اوکراین از همان ابتدا هیچ شکافی میان رهبران اصلی اوپک پلاس یعنی روسیه و عربستان سعودی ایجاد نکرد و اعلام موضع بی‌طرفانه عربستان سعودی درباره جنگ در اوکراین، موجب شد که همکاری میان کرملین و ریاض به قوت خود باقی بماند.

در همین راستا، روز شنبه، ۲۷ فروردین، روابط عمومی کرملین از تماس تلفنی رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان سعودی خبر داد و محور این مذاکرات را تاکید بر همکاری دوجانبه در چارچوب اوپک پلاس و همچنین گفت‌وگو در مورد اوکراین و یمن اعلام کرد.

خبرگزاری روسی تاس آغازکننده این تماس تلفنی را شاهزاده محمد بن سلمان اعلام کرده است. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی نیز مذاکرات صورت گرفته پیرامون همکاری در قالب اوپک پلاس را مثبت ارزیابی کرد و نوشت که دو طرف نسبت به ادامه همکاری دو جانبه در چارچوب ائتلاف اوپک پلاس به منظور تضمین ثبات بازارهای جهانی نفت تاکید کرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روزهای ابتدایی آغاز جنگ روسیه علیه اوکراین، مصادف با نشست ماهانه اوپک پلاس بود. در آن زمان یک منبع آگاه روسی به رویترز گفته بود که روسیه با عربستان سعودی همکاری نزدیک دارد و همکاری میان این دو عضو ادامه خواهد داشت. آخرین نشست این گروه در ۳۱ ماه مارس نیز مهر تاییدی بر تمایل رهبران اوپک پلاس برای ادامه همکاری‌ با یکدیگر بود. در این نشست باوجود افزایش جهانی قیمت نفت که به دنبال حمله روسیه به اوکراین رخ داده بود، اعضا به این جمع‌بندی رسیدند که نیازی به تغییر برنامه‌های تولید کنونی نیست و نهایتا با افزایش سقف تولید این گروه تا ۴۳۲ هزار بشکه اضافی در روز از ماه مه، موافقت شد.

در تماس تلفنی رهبران روسیه و عربستان سعودی، همچنین محمد بن سلمان ضمن تاکید بر حمایت‌های ریاض در جهت کاهش تنش‌ در بحران اوکراین، از آمادگی این کشور برای میانجی‌گری میان طرفین درگیر و کمک به یافتن راه‌حل سیاسی در مورد این مسئله خبر داده است.

این گفت‌وگو در حالی صورت گرفته که گفته می‌شود در هفته‌های گذشته، پس از آنکه عربستان سعودی با خواسته ایالات متحده مبنی بر افزایش تولید نفت همراهی نکرد، تلاش‌هایی از سوی آمریکا برای بهبود روابطش با عربستان سعودی در جریان است. این موضوعی است که اخیرا از سوی آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، نیز به آن اشاره شده است.

رئیس جمهوری روسیه و ولیعهد عربستان سعودی طی تماس تلفنی بر همکاری در قالب اوپک پلاس تاکید کردندایندیپندنت فارسییک شنبه, آوریل 17, 2022 - 11:00

<p>پوتین و شاهزاده محمد بن‌سلمان در تماسی تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند _ AFP</p>

جهانrelated nodes: گفت‌وگوی وزیران انرژی عربستان و آمریکا همزمان با توافق اوپک پلاستاکید پوتین بر همکاری روسیه و عربستان برای ایجاد ثبات در بازار انرژیچالش دشوار پیش روی «اوپک پلاس»Type: newsSEO Title: ابراز تمایل همکاری نفتی کرملین و ریاض در سایه جنگ اوکراینInner related node: هشدار مکرون به پوتین درباره جنگ اوکراین: «خطای بزرگی» مرتکب شده‌ایتاکید پوتین بر همکاری روسیه و عربستان برای ایجاد ثبات در بازار انرژیچالش‌های پیش روی آینده اوپک copyright: 

Most Read

2024-09-21 03:02:22